Vyučování matematiky ve školním roce 2023-24 → 9.třída

Pomůcky: 

sešit č.440, sešit č. 520 (na prověrky) - budeme pokračovat v sešitu z minulého roku, učebnice, lepidlo, rýsovací potřeby – trojúhelník s ryskou, pravítko, kružítko, úhloměr, řádně ořezaná tužka nebo pentelka, kalkulačka

  • Hodnocení: 

    výsledná známka za každé pololetí bude zahrnovat:

    • čtvrtletní písemné práce – vždy jsou ohlášeny dopředu, témata budou zadána
    • zkoušení u tabule, písemné zkoušení v lavici, lze využít i pro žáky s PO
    • tematické prověrky – po ukončení každého tematického celku
    • malé testy – ověření zvládnutí nového učiva – průběžně
    • desetiminutovky - průběžně

    Známky z výše uvedených aktivit budou vždy zapsány v elektronické žákovské knížce. Tyto známky budou mít hlavní vliv na celkové hodnocení žáka z předmětu.

    Dále budou hodnoceny následující aktivity:

    • samostatné práce v hodině
    • aktivita – prémiové příklady, úkoly navíc
    • domácí úkoly – splnění úkolu
    • zapojení do soutěží a výsledky soutěží

    Důležitá pravidla:

    • výsledná známka není aritmetickým průměrem známek za jednotlivé aktivity – hlavní důraz bude kladen na výsledky čtvrtletních písemných prací a tematických prověrek. Výsledná známka na vysvědčení bude výsledkem hodnocení žáků, které mohou ovlivnit svou aktivitou
    • pokud bude žák hodnocen z tematické prověrky nebo z desetiminutovky známkami 4 nebo 5, dostane příklady z prověrky za domácí úkol na procvičení a bude mít možnost opravy formou písemného zkoušení (vlastí aktivita žáka) a to buď v hodině, nebo v čase určeném pro konzultace, do klasifikace se započítají obě známky
    • testy a písemné práce budou uloženy ve škole jako doklad o práci žáka, k nahlédnutí bude v době konzultačních hodin
    • pokud bude žák chybět, je třeba si průběžně doplnit všechno zameškané učivo); je nutné, aby byl v sešitě záznam z každé hodiny, v případě absence však není třeba dopisovat všechny procvičovací příklady – stačí pravidla a vzorový příklad
    • pokud bude absence žáka dlouhodobější, je třeba vyučující včas kontaktovat a domluvit se na způsobu doplňování zameškaného učiva 

    Nastavení hodnocení v EŽ

    Hodnota známky

    Druh hodnocení

    1

    čtvrtletní písemná práce a tematické práce

    0,75

    testy – procvičování probraného učiva

    0,5

    malé testy – procvičování probraného učiva, zkoušení u tabule

    0,25

    skupinové práce, samostatné práce (dle obtížnosti), aktivita


    Nastavené hodnoty známek budou průběžně vyhodnocovány.

    K sebehodnocení žáka slouží pracovní sešit. 

Klasifikační stupeň

Počet dosažených procent

výborně

100 – 90 %

chvalitebně

  89 – 75 %

dobře

  74 – 50 %

dostatečně

  49  - 25 %

nedostatečně

  24 –    0 %